“Szent csend” túra (3 napos, vonaltúra)

"Szent csend" túra (háromnapos, körtúra)

Általános tudnivalók

Háromnapos lovastúránk sokak kedvence, a gyönyörű és változatos útvonalnak (Kiskede-Szencsed-Székelyvarság és vissza) és rövid időtartamának köszönhetően.

Kiskedéből, egy kis erdélyi faluból indulunk, mezőkön, legelőkön lovagolva, első nap felemelkedünk a szencsedi tanyavidékre, majd következő napon a Hargita hegy lábán fekvő Székelyvarságot is körbelovagoljuk. A táj változatos, jól lovagolható.

A három lovaglással eltöltött nap során, vendégeink ízelítőt kapnak az erdélyi táj szépségeiből, a szaladgáló vadállatok látványából, és egy kitűnő lehetőség aktívan pihenni képzett lovak hátán.

Lovastúra ajánlatunkat négy éjszakás, teljes ellátással kínáljuk. Érkezés az első lovaglási napot megelőző este, szállás és vacsora a vendégházban.

A lovaglásról

A túra során vendégeink képzett, a helyi terepviszonyokhoz szokott, hagyományos magyar fajtájú lovakon (Shagya arab, Gidrán, Kisbéri félvér és Lipicai) lovagolnak.

Angol típusú túranyergeket használunk, melyeket minden lóra, egyéni méretezéssel készíttettünk egy helyi nyerges mesterrel. A nyergek a lovak biztonságát, egészséges nyergelhetőségét és a lovasok kényelmes ülését egyaránt biztosítják. Öt napot töltünk nyeregben, napi 4-5 óra lovaglással.

Túráinkat középhaladó/haladó lovas tudással rendelkező, tapasztalt lovasoknak ajánljuk. A túrára jelentkező vendégeinknek mindhárom alapjármódban (lépés, ügetés, vágta) biztonságosan kell tudni lovagolni, változatos terepen, csoportos lovaglási körülmények között is képesnek kell lenni lovát biztonságosan befolyásolni. A túra során, természetes akadályok leküzdésére (árok, kidőlt fa), kisebb akadályok ugratására is sor kerülhet.

Felső súlyhatár 90 kg. A lovasnak egészségesnek és fizikailag edzettnek kell lennie. Biztonsági okokból a lovagló kobak használata kifejezetten ajánlot

Egyéb tevékenységek

A lovagolás mellett, vendégeink megismerkedhetnek a helyi emberekkel, erdélyi ízeket, tájakat felfedezve. A három nap alatt lovardáknál is megpihenünk, tájházban és jurtában is szállunk meg, illetve ízletes vacsorákkal kényeztetjük vendégeinket.

Szállás / Ellátás

Ajánlatunk három lovaglással töltött napot, négy éjszakára szállást és teljes ellátást tartalmaz, napi háromszori étkezéssel (a vacsora a fő étkezés). Szállás vendégházban, 4 fős szobákban, fürdőszobával és mosdóval, illetve ággyal felszerelt jurtákban, zuhanyzóval, ebédlővel.

Az előre összeállított kis csomagokat a kísérőautó szállítja a szálláshelyre és vissza. Reggeli a szálláson, ebéd a pihenőhelyen piknik, míg este általában két fogásos vacsora várja vendégeinket.

Útvonal

Lovastúránk során napi 5-6 órát töltünk nyeregben, déli pihenővel.

Az alább leírt útvonal képezi a háromnapos lovastúránk gerincét. Esetleges, nem megszokott időjárási viszonyok, természeti vagy épített akadályok, illetve előre nem látható okok miatt, az útvonal változhat.

Az útvonalakat, távolságokat és lovaglási időtartamokat előzetesen lemértük. A lovasok tapasztalata, illetve teherbírása alapján, a vendégeink biztonságát és érdekeit szem előtt tartva, a túravezető bármikor megváltoztathatja, vagy lerövidítheti a túra előre közölt útvonalát.

Érkezés a Kiskedébe.

A szálláshelyre érve, vendégeink elfoglalják a szobákat, majd a vacsora során ismerkedés, illetve egy, a túrával és az elkövetkező napok tudnivalóival kapcsolatos eligazításra is sort kerítünk.

Bőséges reggeli után átmegyünk a lovakhoz, ahol megtörténik a lovasítás. Minden lovasnak kiosztjuk a számára legmegfelelőbb lovat, akivel következő napokat tölti majd. Eltöltünk egy kis időt, néhány esetben egy rövid “ismerkedős” karámlovaglásra is sort kerítünk.

Az előkészületek után elindulunk első úticélunk fele: Szencsedre. Erdélyi kis falvak mentén, illetve egyes esetekben a falukon átlovagolva, legelőkön és szekérutakon át vezet utunk.

A lovasokat az egyedi erdélyi dombvidék fogadja, a tiszta levegő, a szabadság érzete az útitársunk. Gyakran látunk rókát, nyulat, őzet szaladni a lovasok elől, őzek, szarvasok csapata is gyakran figyeli a látogatókat. Hagyományos tehéncsordákkal, és nyájaikat őrző juhászokkal is gyakran találkozunk.

A lovaglás lépés, ügetés és helyenként vágta szakaszokból áll. A nap folyamán 4-5 órát töltünk nyeregben, a nap során megtett távolság nagyjából 30 km. Szencsedre érve, a szállásunk jurtákban, ágyakban, kinti zuhanyzóval, tóval, szaunával. A nap végén finom vacsora vár.

Ebédszünet egy lovardánál, ahol meleg ebéddel, pálinkával várnak és a lovak is biztonságban pihenhetnek.

A második lovaglással töltött napon Székelyvarságra lovagolunk. Szállásunkat elhagyva, erdei útakon lovagolunk, fenyvesek és hegyek közt. A déli órákban érünk a székelyvarsági kilátóhoz, ahonnan egész Székelyföld belátható.

Itt fogyasztjuk el ebédünket, majd tovább, a varsági Parlamenthez lovagolunk... Egy kis fordulóval visszaérünk Szencsedre, ahol már fűtött szauna és meleg vacsora vár.

Nagyjából öt órát töltünk nyeregben, ezen a napon, a terepviszonyoknak köszönhetően főleg lépésben, és néhol ügetésben haladunk.

Utolsó lovaglási napunkon közel 40 km-t lovagolunk, az előző naphoz képest sokkal dinamikusabban, sok ügetés és vágtaszakasz beiktatásával.

Szencsedről indulva, óriási fennsíkon lovagolva érjük el a Jézus szíve kilátót, ahol első pihenőnket töltjük. Majd tovább lovagolva, érintjük Farkaslakát, ahol Tamási Áron emlékházát is meglátogatjuk.

Az ebédet egy erdő szélén fogyasztjuk el, majd erdőkön, dombokon átlovagolva érünk vissza Kiskedébe.

Este vacsorával, és egy kis pálinkával búcsúztatjuk vendégeinket.